Frågor




Hej!

Jag skulle inte vilja säga att jag är översocial men det är inte det att jag har svårt att ta kontakt med människor. Jag hittade snabbt vänner men det tog ett tag innan jag blev tight med någon. Allt är väldigt ytligt i början. Jag inser nu hur fruktansvärt dålig jag var på engelska så du behöver verkligen inte vara orolig över språket, det kommer! Nu pratar jag utan några problem och det är ganska kul att snacka med mina kompisar om hur min engelska var i början och hur den är nu. Jag tror verkligen inte du ska oroa dig för att bli mobbad. Amerikanare är schysta! Visst finns det ”mean girls” men se bara till att inte bli för bra vän med dem. Försök vara öppen och ge alla en chans.

Min värdfamilj är jätte bra, jag hade tur! Värdfamiljen är superviktig och fungerar det inte går det alltid att byta. Även om det kommer kosta en del jobb så tycker jag det är sjukt värt att ha en bra familj som man känner sig trygg i. Mina värdförälrar är något äldre men det tycker jag bara är skönt, de är aktiva och hr tid att göra saker hela tiden. Klart det skulle vara kul att ha ett syskon men det gör verkligen inget att jag inte har det. Nu kan jag ju vara med vilka jag vill.

Det klart att jag saknar alla hemma och det ska bli himla kul att se alla igen men det är inte så att jag vill åka hem ännu. Är liksom inte färdig. Hemlängtan kommer över en då och då. Det måste man räkna med. Jag känner mig hemma här även om det inte är riktigt som hemma ;)

Fråga igen om det undrar något mer! Kram



Hej Hanna!

Mina värdföräldrar köpte min telefon och mitt abonnemang är genom min värdpappas företag så jag behövde inte alls tänka på något sånt. Jag tror de andra utbytesstudenterna på min skola köpte en mobil här eller tog med en från hemma och de köper nu ett kort varje månad för typ 50 dollar och då är alt unlimited. De sa att abonnemangen sträcker sig över ett år. Det där med telefon kommer läsa sig när du är här kan jag lova men tänk på att skaffa fria sms då du måste betala för de din mobil tar emot + de du skickar (inte som i sverige)

Kul att du läser! Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0