Homecoming

Lovade ju att jag skulle berätta om homecomingen och det tänker jag hålla. Dagen började med att jag klädde mig i rött och vitt (skolans färger). Jag hade vanliga lektioner på morgonen men de var kortare. Istället för att gå till min sjätte och sjunde timme gick jag till choir för att öva inför konserten. När alla lektioner för dagen (1 timma och 15 minuter före normalt) hade skolans band en ”parad” genom korridoren som vi alla hakade på. Paraden avslutades i baskethallen. Där var det uppträdanden, tävlingar, coatcher som pratade och annat kul. Mycket roligare än vanliga lektioner! När det var över hade cross country en kort träning och sen åkte jag hem för att hinna äta och göra mig i ordning för gamet och dansen.

Vi vann matchen som förövrigt var mot Mulvane. Mulvane är vår ”hatskola” så det är extra viktigt att vinna över dem. I halvtid kom alla homecoming nominerade in på planen. Det var även då ”homecoming queen” och ”homecoming king” utsågs (röstning hade varit tidigare i veckan). När matchen var över gick alla mot skolan där dansen var. Det var roligt men inte det roligaste jag varit på. Jag hade höga förväntningar och den levde inte riktigt upp till det… Tror det skulle vara mycket roligare om jag hade pojkvän. Dansstilen var en blandning av gotia, tryckare och hopp. Efter dansen drog vi som sagt vidare till ihop (international house of pancakes), men det har jag ju redan berättat om. Hoppas ni är nöjda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0