Svar på fråga



Hej Amanda!

Som jag har nämnt tidigare är jag jätte nöjd med STS. Har inget jag direkt kan klaga på så jag anser att de gör ett bra jobb. Jag var också orolig att hamna i en håla och jag hade turen att inte göra det. Dock tror jag tyvärr inte någon av organisationerna kan garantera dig från att göra det…

I mitt brev försökte jag vara så ärlig som möjligt. Försök att inte skriva saker som inte är sanna bara för att du vill verka bra, men var inte rädd för att skryta lite ;) Jag tycker att du ska skriva att du vill komma till en större stad där det finns mycket att göra. Då har i alla fall du gjort vad du kan. Försök också att skriva intressant och personligt, ditt brev ska ju trotsallt väljas utav familjen. Glöm inte att ta upp intressen, sporter, musik, mat osv. Berätta också varför du vill bli en utbytesstudent. Jag skrev något med att jag såg fram emot alla högtider och att jag ville se hur det är att bo i ett annat land, med en annan kultur. Skrev också att jag ville lära dem om Sverige och det är något min familj vill ta del av.

Jag kommer inte riktig ihåg allt i mitt brev så jag ska kanske försöka hitta det… Kommer dock ihåg hur svårt jag tyckte att det var. Visste inte riktigt hur jag skulle skriva eller lägga upp det. Tyckte det var otroligt svår att skriva bra saker om mig själv. Kommer också ihåg hur mycket google translate jag använde, haha det är pinsamt när jag tänker tillbaka på det men det är ett hett tips! Jag var som du kanske förstår inte jätte bra på engelska innan, men se så bra det har gått trots allt.

Glöm inte heller att skicka med bilder där du ler (även om det känns töntigt).




Btw. I lördags var det en jordbävning i Oklahoma och vi kunde känna den här… Hur coolt är det inte att jag kände av en jordbävning?! Haha detta var bara för er som bryr er.

 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Jag tycker att din blogg är jättebra! Jag undrar bara, hur fick du så många kompisar? :) Var det dem som började prata med dig eller var det du som började prata med dem? :D Vad tycker du om din värdfamilj? Tack för en bra och inspirerande blogg!

2011-11-09 @ 17:43:08
Postat av: Filippa

Toppentips:) vart bor du?

2011-11-09 @ 21:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0