En dag här

Har fått många frågor både här och på facebook om hur en dag här ser ut så jag ska försöka berätta allt.

Klockan ringer på 06.15. Jag går upp efter att ha klickat på ”snooze” några gånger, går ner och gör frukost (mamma, jag saknar att du gör den för mig). Efter det gör jag mig i ordning och klär på mig kläder för skolan. Modet här är INTE som i Sverige… Här är det hetaste: Rockets t-shirt (rockets= skolans olika sportlag), sportshorts och flip-flops. Man ska se att du sportar! Jag har dock ännu inte hängt på den trenden förutom skorna (converse är helt fel här).

Klockan 07.15 hämtar Rose Hills skolbuss 29 upp mig vid brevlådan. Skolbussen ser exakt ut som den i rasten och busschauffören påminner om rastens busschaufför. Hon är hel cool med stora solglasögon utanför sina vanliga. Det värsta med bussen är att den saknar AC vilket betyder att man typ är svettig innan man ens kommit till skolan.

07.55 ringer klockan och då ska man vara inne i sitt klassrum. Min första klass är Drama. Det är roligt och ganska slappt så det passar mig!

Min andra lektion är LaBelle Chanson (kör) inte det roligaste eftersom vi bara sjunger sjukt höga sånger men det funkar för tjejerna i kören är helsköna!

Efter kören har jag amerikans historia och tro det eller ej men det är faktiskt roligt. Min lärare är bra så vi hittar på roliga saker. Just nu ser vi film så jag gillar’t!

På 4th hour har jag junior engelska (är senior men alla utbytesstudenter har junior engelska) Min lärare är mrs. Hutter. Hon är cool! Typ 60 år och älskar pingviner, det är bilder på pingviner överallt i hennes klassrum och första dagen hade hon en föreläsning om hur fascinerande pingvinerna är. Det bästa är också att när man frågar henne något på en fråga ger hon svaren på typ tre haha. I mitten av denna klass har jag lunch.

Nu har jag Algebra 2 som är typ som matte a+b så det är bra för jag kan det ju redan! Det enda svåra just nu är att fatta alla matteord.

Min sjätte lektion är Team Sports inte jätte kul eftersom jag inte kan några av de amerikanska sporterna men jag lär mig nog snart!

På sjunde och sista klassen för dagen har jag franska 2. Jag var tvungen att välja ett språk så jag tog en enkel franskaklass eftersom jag redan kan ganska mycket franska (men amerikanarna är bättre på språk är vad jag trodde). Det bästa med den klassen är att jag lär mig engelska basicord som jag har glömt bort.

När skolan är slut (15.05) går jag direkt till cross countryn. Det är fruktasvärt jobbigt men jag blir bättre och bättre! Kan säga att jag aldrig mer ska klaga på att jag är varm när jag kommer hem till Sverige för här har det varit över 100 F varje dag ända sedan jag kom.

Jag kommer hem halv sex varje dag. Pat eller Ken hämtar mig på skolan och då åker vi hem och äter, jag tar en dusch gör mina läxor, kollar på TV (Pat följer typ alla serier man kan se) och sen går jag och lägger mig.

Hoppas ni är nöjda även om jag inte har bilder men det kommer, det kommer!

Har ni mer frågor är det bara att fråga på.
Kram <3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ännu en bra morgon. Vaknade till mysig läsning.

2011-08-31 @ 09:22:17
Postat av: idus ek

Heeeeej Stina!!! Jag saknar dig jättemycket men vad kul att du trivs så bra!! Du kommer ju vara hur fit som helst nu när du springer varje dag haha... får nog också börja med det! Glöm inte bort mig!! Puss kära du

2011-08-31 @ 21:11:15
Postat av: Gurra B

Heej!



Låter som du triffs bra :) härligt att höra, Dagarna veckar långa med du lär dig nog en heldel under dem ;)



Vi ses ha det gött kram

2011-09-01 @ 15:38:33
Postat av: Anteeee

Åh låter som du har det riktigt bra men fullt upp haha

2011-09-01 @ 16:45:42
Postat av: Anna

Hej, du känner inte mig men jag har en fråga till dig. :) Du får det att låta så lätt att skaffa kompisar där, är du allmänt social eller var det dem som tog kontakt med dig? Funderar att åka ett år men oroar mig för att sluta mobbad eller något. Har liksom gått på samma skola nu till gymnasiet så jag har inte testat min sociala kompetens riktigt (är inte mobbad, hahah). Och försök beskriv hur det är. Är det jobbigt med språket? Hur är människorna? Hur är värdfamiljen, hittar ni på grejer tillsammans? Känner du dig hemma eller har du hemlängtan? Skulle uppskatta om du svarade på dessa frågor på bloggen eller maila mig.

2012-02-23 @ 19:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0