Jullov

Jullov är ju ändå jullov och vem tycker inte om det? Att ha sovmorgon och bara göra vad man vill är det bästa! Tyvärr är jullovet här i USA bara två veckor… Jag fick lov på efter tisdagen före jul. Hela måndagen och tisdagen hade vi finals vilket innebär prov i alla klasser. Jag lyckades dock le mig ut ur min engelska final genom att vara ledig när genomgången var och le lite fint och säga: ”it’s hard for me since i’m foreign” (tips till andra utbytesstudenter, den meningen funkar alltid). På måndagen frågade några mig om hur min ”christmas sweatshirt” såg ut. Jag trodde de skojja min inte då. På tisdagen hade massa på sig de fulaste jultröjorna man kan tänka sig men kul var det!

Vad har jag gjort nu på lovet? Jag har firat jul, varit med kompisar, åkt rullskor, shoppat, lämnat tillbaka grejer, shoppat igen, ätit på restaurang (förövrigt något man gör väldigt mycket här), gått på bio, gjort bort mig, varit sjuk, kollat på film, skypat lite och massa annat!

Igår hade jag en hel dag med en tjej som heter Lauren. Vi shoppade, spelade just dance (kul men svårt) och avslutade kvällen med Breaking Down. Tror i och för sig att alla sett den men om inte så kan jag tipsa om den.

Idag är det nyårsafton och ikväll ska jag vara med några kompisar. Nu måste jag gå men först GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0