Min organisation

Har som sagt fått lite frågor här på bloggen om vilken organisation jag åker med, för och nackldelar med den osv. Här kommer svaren:

Jag åker med STS i Sverige och AYUSA i USA. Jag är jätte nöjd! Har inte haft så mycket att göra med AYUSA men de placerade mig i en bra familj och på en bra skola så ja kan inte klaga. Jag vet inte riktigt varför jag valde STS . Kollade på EF också men visste några som hade åkt med STS och de var nöjda. Har bara hört bra saker om STS men jag tror alla organisationerna har sina för och nackdelar men helt ärligt vet jag inte skillnaderna mellan dem. Jag är i alla fall jätte nöjd med STS. De är seriösa och har varit med ett bra tag så de vet vad de sysslar. Tror det är viktigt att välja en av de större organisationerna eftersom det då finns en säkerhet om något skulle gå fel.

STS anordnar läger och informationsmöten inför året. Jag var på ett läger i våras. Tyckte det var jättebra för där fick jag träffa andra blivande och gamla utbytesstudenter. Vi diskuterade frågor men gjorde mycket annat kul också. Jag tycker man ska åka på de för det är bra att snacka med folk som är i samma situation som man själv. Det är också roligt nu när jag är iväg att man vet andra utbytesstudenter som man kan höra av sig till då och då.

För mig känns det helt rätt att jag åkte. Jag har lärt mig jätte mycket om mig själv och jag har blivit sjukt mycket bättre på engelska. Jag valde att åka mellan ettan och tvåan eftersom jag var väldigt skoltrött och behövde helt enkelt göra något annat ett tag. Jag kan verkligen rekommendera att åka men man måste vilja det själv. Det är inte en bra idé att åka för någon annans skull, för det är ett stort steg och alla dagar är inte bra dagar. Jag trivs jättebra, har en bra familj både här och hemma men när man är här måste man ta tag i allt själv.

Jag kan bli sjukt irriterad när jag läser på andras bloggar om att detta är det bästa man kan göra och att de som inte åker verkligen missar något. För visst man missar något om man inte åker men åker man missar man saker som händer hemma… För mig och många andra är detta helt rätt men det är inte det för alla. Dock tycker jag att alla som vill och får chansen ska åka! Det är sjukt roligt och fördelarna är fler än nackdelarna. Lita på din magkänsla och go for it!

Hoppas ni är nöjda med svaren, om inte är det bara att fråga igen. Tack för att ni läser min blogg och låt mig veta om ni åker. Blir jätte glad för att ni tycker det jag skriver är bra och jag tror ni kommer klara att åka, bara ni vill!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej!

tycker du ska köra på med bloggen, den är faktiskt den enda jag följer slaviskt i år ;) ska åka nästa år och velat göra det... så länge jag kan minnas!

ashärlig blogg :D

2011-10-25 @ 09:37:32
Postat av: Hanna

Gud så bra du skriver, du kan verkligen sätta ord på allt. Och tack för att du inte säger att allt är jätte bra hela tiden, för det är det ju inte. Jag ska åka till USA nästa år och tror det är bra om man inte har allt för höga förväntningar.

2011-10-25 @ 19:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0